challies فوتبال استقلال آرش برهانی اینستاگرام

challies: فوتبال استقلال آرش برهانی اینستاگرام دوران کودکی صفحه اینستاگرام اینستاگرام آرش برهانی پست آرش برهانی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی کاهش صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج

رئیس کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران از کم کردن صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج و ارزآور خبر داد و گفت: با شرایط کنونی، بعید است به هدفگذاری صادراتی امسا

کاهش صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج

کاهش صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا

عبارات مهم : ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران از کم کردن صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج و ارزآور خبر داد و گفت: با شرایط کنونی، بعید است به هدفگذاری صادراتی امسال برسیم.

به گزارش مهر به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، محمد لاهوتی در تحلیل آمار تجارت خارجی کشور عزیزمان ایران در ۵ ماهه ابتدای امسال که از سوی گمرک انتشار یافته هست، گفت: آمار تجارت خارجی ۵ ماهه کشور، طبق روال گذشته اعلام شد که بر اساس آن، مجموع تجارت خارجی کشور به ۳۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار رسید که حجم آن نسبت به ۵ ماهه سال قبل، ۵.۳۴ درصد بزرگتر شده است هست؛ ولی نسبت به ۴ ماهه امسال که رشد ۶ درصدی را تجربه کرد، کم کردن را نشان می دهد.

کاهش صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج

رئیس کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه مجموع صادرات کشور، ۱۷ میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار بوده، افزود: این حجم حدود ۵ درصد کم کردن داشته هست؛ در حالیکه این رقم در ۴ ماهه قبل، ۹.۵ درصد بوده است و روند کاهشی تقریبا متوقف شده است هست؛ بنابراین بعید نیست و انتظار می رود که در شش ماهه اول سال ۹۶ بتوانیم حداقل نسبت به سال قبل، صادرات برابری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای صادراتی، زیاد کردن صادرات در بخش پتروشیمی را شاهد هستیم که در چهار ماهه، ۳ درصد منفی بوده است ولی الان ۲۰ درصد رشد مثبت را تجربه می کند؛ در حالیکه کماکان میعانات گازی ۵ درصد نسبت به مدت مشابه، کم کردن منفی را تجربه می کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران از کم کردن صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج و ارزآور خبر داد و گفت: با شرایط کنونی، بعید است به هدفگذاری صادراتی امسا

به گفته لاهوتی، بیشترین رشد منفی صادرات در ۵ ماهه ابتدای امسال، در بخش سایر کالاها رخ داده است که متاسفانه این کاهش، دقیقا در مورد سایر کالاهایی رخ داده که مورد توجه اقتصاد مقاومتی بوده و ارزش افزوده و تولید زیاد را باعث شده است و ایجاد اشتغال کرده است و البته کمتر کالاهای خام را مشمول بر می شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه بیشترین رشد منفی را در بخش سایر کالاها با ۹.۳۰ درصد شاهد هستیم که اگرچه در مدت مشابه ۴ ماهه، حدود ۱۵ درصد رشد منفی به ثبت رسانده بود، ولی اکنون این رقم به ۹.۳ درصد رسیده که از این جهت، کم کردن میزان افت صادرات این کالاها، نقطه مثبت آمارها به شمار می رود.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش شخصی خاطرنشان کرد: به هرحال کم کردن در این بخش به عقیده من سیگنال و آلارم خطری را به سمت دولت نشان می دهد که در بخشی که ایجاد اشتغال داشته و ارزآوری و ارزش افزوده بیشتری را جهت کشور رقم زده هست؛ رشد کماکان عدد بزرگی است که باید متوجه آن بود.

کاهش صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج

وی، میانگین قیمتی هر تن کالای صادراتی، ۳۵۸ دلار اعلام کرد و گفت: ۱۹ میلیارد و ۴۴۲ میلیون دلار واردات در ۵ ماهه صورت گرفته که ۱۶.۴۹ درصد نسبت به ۵ ماه مشابه سال قبل، رشد را نشان می دهد؛ در حالیکه این رقم نسبت به ۴ ماهه ابتدای امسال، ۸ درصد کم کردن داشته هست. این هم جهت کسانی که معتقدند کم کردن واردات باید در سیاستگذاری ها پیگیری شود، سیگنال مثبتی است.

لاهوتی زیاد کردن واردات را مربوط به خودرو، قطعات منفصله و کالاهای سرمایه ای دانست و اظهار داشت: سهم ماشین و قطعات منفصله، کمتر از یک میلیارد دلار بوده که ۵ درصد از کل واردات را تشکیل می دهد؛ در حالی که در خبرها خیلی به این مساله پرداخته شده است و به این عنوان توجه خاص شده است هست؛ به نحوی که کار تا جایی پیش رفته که ثبت سفارش واردات ماشین بسته شده است و البته به نظر هم می رسد که یکی از دلایل بسته شدن ثبت سفارش واردات خودرو، همین عنوان بوده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران از کم کردن صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج و ارزآور خبر داد و گفت: با شرایط کنونی، بعید است به هدفگذاری صادراتی امسا

وی اظهار داشت: میانگین قیمت هر تن کالای وارداتی ۱۳۶۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸.۸۴ درصد زیاد کردن را نشان می دهد؛ ضمن اینکه عمده اقلام وارداتی کشور را برنج، ذرت دامی، ماشین و قطعات منفصله تشکیل می دهند که بیشترین حجم را به خود تخصیص داده شده است داده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، بازارهای صادراتی کشور را چین با ده درصد رشد، عراق با ۴ درصد رشد، کره جنوبی با ۸ درصد رشد و امارات متحده عربی با ۱۴.۵۴- درصد تشکیل داده است که این ترکیب، تنوع بازار را نشان می دهد؛ به نحوی که کره به سمت شریک اول تجاری ما در حال حرکت است و از رده پنجم در ۵ ماهه ابتدای سال گذشته، اکنون به رده سوم رسیده است.

کاهش صادرات کالاهای با ارزش افزوده اوج

وی افزود: در حقیقت کره جنوبی، هند و ترکیه را پشت سر گذاشته هست؛ لذا این یکی از نکات مثبتی است که تجارت کشور عزیزمان ایران در حال حرکت به سمت تجارت بهتر هست؛ البته عراق بازار مهمی جهت کشور عزیزمان ایران به شمار می رود که رشد داشته هست؛ در حالیکه امارات رشد منفی را تجربه می کند که با توجه به اینکه کشور واسط به شمار می رود و کمتر خریدار مهم و فروشنده مهم کالا به کشور عزیزمان ایران هست، به نظر می رسد که ترکیب صادراتی نشانگر تجارت مستقیم کشور عزیزمان ایران در دوران پسابرجام است.

لاهوتی گفت: در حوزه واردات نیز همچنان چین، امارات، کره جنوبی، هند و ترکیه شرکای اول ما به شمار می روند که البته در این حوزه، امارات در رده سوم قرار گرفته است.

رئیس کنفدراسیون صادرات کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: تراز تجاری ۵ ماهه کشور، ۲ میلیارد و ۲۴۹ میلیون دلار منفی به نفع واردات است که این تراز منفی همواره به غیر از دوره محدودی در سال گذشته، بر تجارت خارجی ما حاکم بوده هست؛ البته علت مهم آن، پایین بودن سطح واردات و صادرات در مقیاس جهانی است و تا زمانی که نتوانیم میزان تجارت را در واردات و صادرات زیاد کردن داده و خود را به سهم ۱.۲ درصدی در تجارت جهانی برسانیم، این تراز منفی می تواند باقی بماند.

لاهوتی ادامه داد: حمایت از تولید صادرات محور و نقشه راه اقتصاد مقاومتی، باید ملاک عمل جهت حمایت از واحدهای ظرفیت دار و مزیت دار صادراتی باشد و حمایت نیز به سمت کالای تولیدی صادرات محور و با نگاه درون زا و برون نگر هدایت شود تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم، در غیر این صورت روند همینطور خواهد بود و تجارت بزرگتر نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به اوضاع شش ماهه اول امسال که ۵ ماه آن تاکنون پشت سر گذاشته شده است و آمارهای مرتبط با آن نیز انتشار یافته هست، به نظر می رسد که رسیدن به هدفگذاری سال ۹۶، همچون سال ۹۵ دور از دسترس است.

واژه های کلیدی: ایران | تجارت | صادرات | واردات | وارداتی | اقلام وارداتی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه